fotel ergonomiczny

Czy warto kupić ergonomiczny fotel?

Ergonomia pozwala projektować wszelkie przedmioty służące człowiekowi do pracy w taki sposób, by były one jak najlepiej przystosowane do jego możliwości psychofizycznych. W przypadku długotrwałej pracy przy biurku lub komputerze niezbędny jest ergonomiczny fotel. Osoba, która siedzi na nieprawidłowo wyprofilowanym fotelu, ma podczas pracy zaokrąglone plecy, przez co zwiększa obciążenie na odcinek lędźwiowy i szyjny kręgosłupa, co z kolei może prowadzić do bólu lub innych dolegliwości.

Ergonomiczny fotel – na co zwrócić uwagę?

Ergonomiczny fotel biurowy różni się od tanich marketowych foteli nie tylko ceną. Pierwszą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę, decydując się na zakup ergonomicznego fotela, jest dobrze wyprofilowane siedzisko, które pozwala zachować właściwą postawę ciała. Taki fotel wyposażony jest szereg regulacji, które pozwalają fotelowi dostosować się do sylwetki konkretnej osoby. Mamy w nim regulację wysokości oparcia i regulację podparcia lędźwiowego. Posiada również regulację wysokości siedziska, która zapewnia dopasowanie fotela do wzrostu użytkownika, a także regulację pochylenia siedziska, co pozwala na bardziej naturalne wyprofilowanie miednicy. W profesjonalnym fotelu biurowym nie może również zabraknąć profilu na wysokości odcinka lędźwiowego. Jest to tzw. klin lędźwiowy, który zapewni nam prawidłową lordozę kręgosłupa. Ostatnim ważnym elementem jest siedzisko, które głębokość powinna być regulowana w takim sposób, by dolna część pleców była dosunięta do oparcia.

Są fotele i są fotele

Dużą zaletą fotela zakupionego w supermarkecie jest jego cena. I na tym w zasadzie zalety się kończą. Zastanówmy się, jak długo spędzamy czasu przy biurku czy komputerze. Jak wygląda nasza pozycja po kilku godzinach spędzonych na zwykłym krześle czy fotelu biurowym. Ergonomiczny fotel biurowy to gwarancja dobrej higieny pracy, a jakość wykonania i najlepsze materiały zapewniają nieporównywalnie mniejsza awaryjność w stosunku do sklepowych krzeseł biurowych.