Praca siedząca wymaga przede wszystkim wysokiej klasy mebli biurowej, fotela biurowego, które zapewni odpowiednie podparcie ciału, stabilne ułożenie kręgosłupa i tym samym ochronę przed bólem pleców, głowy, uczucia przemęczenia, ścierpnięcia. W jaki sposób należy „ustawić” mechanizm fotela obrotowego do wagi i gabarytów użytkownika?
Mechanizmy w fotelach biurowych
Fotele biurowe to niestojące, nieruchome krzesła to meble, które można regulować w wielu płaszczyznach, nie tylko jeśli chodzi o wysokość siedziska, ale także odchylenie oparcia. Od tego, jaki system oporowy zostanie zastosowany, zależeć będzie długotrwały komfort pracy. To, w jaki sposób będzie ustawiony opór w fotelach obrotowych, jest bowiem zależne od czasu spędzanego przy biurku. Praca krótka do 2 godzin nie wymusza użycia wielce specjalistycznych mechanizmów. Spokojnie wystarczą w takim przypadku modele podstawowe, pozwalające wyregulować wysokość siedziska. Gdy pracuje się dłużej, lepiej pomyśleć o fotelach z możliwością blokady oparcia w wybranej pozycji i regulacją głębokości siedziska. Dla osób intensywnie pracujących do 6 godzin warto postawić na modele umożliwiające swobodne kołysanie się, również blokadę w wybranym ustawieniu. Dodatkowo fotele wyższej klasy są wyposażone w synchroniczny ruch siedziska z regulacją siły oporu i tzw. anti-shock. Jest to zabezpieczeniem przed uderzeniem oparcia w plecy osoby siedzącej.
Jak wyregulować opór fotela do wagi i gabarytów użytkownika?
Regulacji siły oporu oparcia dokonuje się śruba pod siedziskiem fotela. Chcąc wyregulować siłę odchylenia oparcia do swej wagi, należy dociążyć fotel. Siedząc na nim, osoby o większej wadze muszą kręcić gałką w lewo, zwiększając siłę oporu oparcia, a osoby o mniejszej wadze kręcą gałką w prawo, by zmniejszyć siłę oporu oparcia. Pilnując właściwego ustawienia krzesła do swojego wzrostu i wagi, ustawienia kąta odchylenia siedziska, czy ustawienia podłokietników można realnie wpływać na zachowanie odpowiedniej pozycji przy biurku nawet po wielu godzinach intensywnej pracy przy biurku.